| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Pågadrul
|
Posted: 21 Jan 2010 20:58 Post subject: Matcharrangemang |
|
|
Kärnan ber om hjälp med synpunkter på matcharrangemangen. Bara att vräka på med synpunkter!
Personligen tycker jag det är viktigt med två saker - att man håller i skallen att det är fotboll och ingen jävla cirkus samt att man visar respekt för VÅR klubbidentitet och inte kör några jävla dussinlösningar.
För att vara mer konkret:
1. Ordentligt musik. Var katastrof under hösten. Har varit rätt bra innan men skulle vilja se lite mer lokal prägel. Varva Dexy´s och The Farm med mer lokalt som Kung Kodum, Familjen, Peps och Kim Larsen.
2. ALL matchreklam på skånska för helvete! Skämdes som en hund när en jingel med en bräkande Sthlmsröst skulle berätta om "nesta mats med Skåånes stålthet".
3. INGA jinglar under pågående match. Då ska fokus vara på matchen.
4. Spelarpresentationer a´la Tyskland/FCK där publiken ropar ut efternamnet. Är personligen måttligt glad för det men vi MÅSTE ha fler signaler till svenne banan-publiken att det faktiskt är önskvärt att de engagerar sig. Tror det här kan vara en bra sån.
5. "På gator röda och blå" som under hösten. Kommer att växa.
6. Skånska flaggan även från klubbens sida. Smått pinsamt när vi mötte Heerenveen och Frieslands flagga - inte Nederländernas! - vajade bakom Södra tillsammans med... den svenska.
7. Inga mål från andra matcher på storbilden under pågående match. Då ska fokus ligga på VÅR match - inte vad som händer i Trelleborg eller Kalmar. Sånt kan visas i halvtid och efter matchen.
8. Fotbollsfokus på pausunderhållningen. Har blivit bättre de senaste åren än förr men det blir fortfarande lite väl pajas ibland. Fortsätt hålla i skallen vad ett besök på Olympia handlar om. Intervjuer, analyser, målen från övriga matcher etc bitte! |
|
| Back to top |
|
 |
JBP Ansvarig utgivare

|
Posted: 22 Jan 2010 00:18 Post subject: |
|
|
Tja, det finns väl inget att tillägga, tycker du summerar det vi alla tänker och vill se.
Däremot punkt 7, så är det väl något avtal som måste följas och inget HIF kan styra över?
Får "vi" igenom dina punkter Pågadrul kan vi slippa pinsamheter i fortsättningen. _________________ Framgångar föder supportrar, motgångar prövar dom |
|
| Back to top |
|
 |
Dini Addicted
|
Posted: 22 Jan 2010 00:22 Post subject: |
|
|
7an tycker jag gör varken från eller till, ibland är det bra att veta också!
2an och 6an är de viktigaste i min mening! Att detta inte redan ändrats på är skamligt. Kommer säkert ha som argument att alla inte fattar om man kör det på Skånska, men va fan, flytta inte hit då! O hänsyn för borta supportrar bör ej finnas i detta fallet i alla fall, om det ens bör finnas alls. _________________ Fraktion Syd
Medlem HIF 2010
Medlem Kärnan 2010 |
|
| Back to top |
|
 |
Gooner Moderator

|
Posted: 22 Jan 2010 00:42 Post subject: |
|
|
Kan bara skriva under på förslagen, t.o.m. 4:an.
...osså vill jag ha en knatte som tippar resultat! |
|
| Back to top |
|
 |
White Lake Moderator
|
Posted: 22 Jan 2010 08:32 Post subject: |
|
|
| Dra inte igång musiken så jävla snabbt efter matchen. Känns som man ibland försöker tacka spelarna mitt under ett disco. The Levellers - What a beautiful day hade ju varit en dröm att gå ut från Olympia till efter en vinst! |
|
| Back to top |
|
 |
sektion25
|
Posted: 22 Jan 2010 10:11 Post subject: |
|
|
Se över medlemspuben. Tycker den är bra men kunde gjorts ännu bättre! Kanske ny lokal? Ny inredning? Utbud? Kan göras bättre och förhoppnigsvis ge pengar till HIF direkt eller indirekt! _________________ Medlem i HIF 2010!
Medlem i Kärnan 2010!
Årskort på 37an 2010! |
|
| Back to top |
|
 |
ahlberg

|
Posted: 22 Jan 2010 12:27 Post subject: |
|
|
| White Lake wrote: |
| Dra inte igång musiken så jävla snabbt efter matchen. Känns som man ibland försöker tacka spelarna mitt under ett disco. The Levellers - What a beautiful day hade ju varit en dröm att gå ut från Olympia till efter en vinst! |
Brukar spelas ibland när vi plockar undan tifon  _________________ Bortom Sans - ULTRAS |
|
| Back to top |
|
 |
JBP Ansvarig utgivare

|
Posted: 22 Jan 2010 13:51 Post subject: |
|
|
Räknas mat/dricka-utbudet som matcharrangemang? Men iofs. räknar kallt med att det sker en drastisk förändring med "nya" 37an... _________________ Framgångar föder supportrar, motgångar prövar dom |
|
| Back to top |
|
 |
Pepp

|
Posted: 1 Feb 2010 12:45 Post subject: |
|
|
Det allra viktigaste tycker jag redan har tagits upp.
Vill framförallt slå ett extra slag för att musiken som startar efter matchen stör avtackningen av spelarna. Dels borde man vänta några minuter innan man drar igång, och framförallt måste den inte var på så hög volym att man knappt hör sin egen röst.
4:an är bland det värsta jag kan tänka mig. Vi behöver få svennebanan att engagera sig, men inte till vilket pris som helst och det här känns så mycket helsingborgsfestivalsjippo att jag hade dött lite inombords vid varje spelarpresentation.
Och jag håller inte med om 7an. Iaf inte om Malmö spelar eller det är matcher som rör HIFs tabellplacering. |
|
| Back to top |
|
 |
Bä$tuz

|
Posted: 1 Feb 2010 23:19 Post subject: |
|
|
Jag skriver under på Pepp's inlägg. Känns allmänt krystat att stå och vråla ut spelarnamn på kommando och jag tror inte en sekund på att det kommer rycka med sig de delar av vår publik som inte engagerar sig i vanliga fall. Jag skulle själv inte känna mig lika motiverad att delta i en sådan spelarpresentation.
Sen tycker jag att det hör till att det blir lite jubel om mupparna får ett mål emot sig och det skadar heller inte om man blir informerad om saker som har stor betydelse för HIF's tabelläge.
De flesta punkterna är dock väldigt bra. Håller helt med angående musiken, de uppländska jinglarna och de svenska jävla flaggorna. "På gator röda och blå" är en självklarhet och att eventuell pausunderhållning ska vara fotbollsrelaterad. |
|
| Back to top |
|
 |
Fraktion019

|
Posted: 1 Feb 2010 23:49 Post subject: |
|
|
Instämmer med Pågadruls lista om man bortser från att alla ska ropa spelarnamn, att jubla efter presentationen räcker.
Håller även med om att det ska vara fokus på våran match när matchen spelas. Tycker att det ska vara en del av pausen att få veta hur det ligger till i andras matcher. _________________ Framång är tillfällig, Lojalitet är för evigt!
Fraktion Örebro |
|
| Back to top |
|
 |
Pågadrul
|
Posted: 2 Feb 2010 10:15 Post subject: |
|
|
Ska kanske påpeka att jag INTE är mot att resultattavlan presenterar resultat i de andra matcherna. Men att storbilden visar mål under pågående HIF-match och drar uppmärksamheten från vad VÅRT lag gör, det är fan inte ok!
Var en diskussion om det här med spelarpresentationerna i höstas vilken slutade med att majoriteten verkade positivt inställd. Jag har full förståelse för att folk har svårt för det men jag tror tyvärr att vår svennepublik - som är den kanske sämsta i allsvenskan - verkligen behöver skrivas på näsan att "jo, vi VILL faktiskt att ni ska föra liv". Hymnen har inte hjälpt hittills. Spelarpresentationer är ännu tydligare. Eller ska vi helt lägga nerm, köra vår grej och skita i vad bananerna har för sig? |
|
| Back to top |
|
 |
terjevigen

Joined: 15 Dec 2007 Posts: 230 Location: Helsingborgare i exil
|
Posted: 2 Feb 2010 12:48 Post subject: |
|
|
Ska jag vara lite krass så tycker jag inte att det ska vara någon direkt underhållning i pausen. Liter kortare intervjuer och kanske målen från andra matcher, men inte mer. I pausen ska publiken handla, på så sätt får HIF in mer pengar.
Jag antar att ni redan i Kärnans styrelse redan diskuterar kioskerna och serveringen med HIF. Jag var på Röglematch förra veckan och blev imponerad hur fort och smidigt det gick där, men så hade de föräldrar istället för småkids som serverade.
HIF bör även göra reklam för souvenirutbudet innan matchen, i pausen och efter matchen, allt för att få in mer pengar. _________________
Medlem i HIF 2010
Medlem i Kärnan 2010
|
|
| Back to top |
|
 |
Fraktion019

|
Posted: 2 Feb 2010 19:26 Post subject: |
|
|
| terjevigen wrote: |
| HIF bör även göra reklam för souvenirutbudet innan matchen, i pausen och efter matchen, allt för att få in mer pengar. |
Har inte tänkt på det, men det var en grym idé. Fast detta kanske skulle göras efter man fått in bättre utbud av souvenirer.
Vet någon om hur det blir med det? Skulle inte HIF se över det? Byta leverantör eller? Är jag helt ute och cyklar? _________________ Framång är tillfällig, Lojalitet är för evigt!
Fraktion Örebro |
|
| Back to top |
|
 |
|