En usel konspirationsteori om en konspiration.

Vet inte om ni sett dokumentären som ”Dokument utifrån” körde för ett tag sedan. Den hette i alla fall, ”Glödlampskonspirationen”, något jag lätt kunde dra paralleller till dagens HIF kontra de femfaldiga mästarna innan säsongsstart. I sin enkelhet handlar konspirationen att alla produkter som tillverkas har en viss hållbarhet just för att du som kund skall konsumera mer.

Hur applicerar vi då detta på HIF?

HIF vann allt förra året. Jesper Jansson, Conny Karlsson, P-o Ljung & Reine hade fått en vass ”produkt” att arbeta med inför säsongen 2011.
Men det ingen berättade var att ”produkten” enbart hade en hållbarhet under just detta magiska år. Vill man fortsätta skörda framgångar var man alltså tvungen att konsumera mer. Vilket vi också gjorde men det är skillnad på att handla på Lidl kontra saluhallen på Östermalm.

På en brandstation i Livermore, USA (Tror jag det var) hänger en glödlampa som är ett bevis på att det går att tillverka produkter som håller i flera år (111år för närvarande). Tyvärr har våra ”glödlampor/föråldrade spelare” inte samma effektivitet. Skador på skador istället för en osårbar maskin…

Men samtidigt, konspirationsteorierna om 11:e september eller Illuminati är just de också konspirationer & oändliga. Vågar vi då hoppas på att HIF ändå lyckas tillverka en ”evighetsmaskin” som kommer bli en realitet efter EM-uppehållet? Eller är det kanske fabriksarbetarna (CK, P-O, Reine & JJ) som passerat utgångsdatum?  

Oavsett så kommer vi konsumenter/supportrar fortsätta luras om att vår produkt/klubb i fortsättningen kommer att hålla…


Comments are closed.